A székhelyszolgáltatás kifejezéssel gyakran találkozhattál már. Kevesen tudják, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat kell, hogy nyújtson a céged számára. Mert a székhely igazából nem olyan, mint egy postafiók cím, ahová csak leveleket küldhetnek.
Mi is az a székhely?
A társasági jogi szabályok alapvető követelménye, hogy egy cégnek székhellyel kell rendelkeznie. A szabályozás azt is előírja, hogy ez a cég bejegyzett irodája, itt kell a központi ügyintézést folytatni és ide kell hogy érkezzenek a hivatalos levelek. Ezen a címen kell elérhetőnek lennie a cégvezetőknek és a hatóság munkatársai is itt jelennek meg a helyszíni ellenőrzések során. Ezért a cég meghatározott hivatalos iratait is itt kell tartani. A céget közterületről látható módon cégtáblával kell jelölni és a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése is itt történik. Tehát mint az látható, mindez nem is olyan egyszerű.
Mikor lehet ilyen szolgáltatásra szükséged?
Már a cégalapításkor szükséges, hogy a székhely használatának a jogszerűségét igazold. Tehát szükséged van saját tulajdonú ingatlan esetén tulajdoni lapra, vagy bérleti szerződésre, vagy egy székhelyszolgáltatóval kötött megbízási szerződésre.
Kisebb, vagy kezdő vállalkozások esetén természetesen első körben a saját ingatlan merül fel esetleges székhelyként. Azonban nem mindenki helyez ki cégtáblát, vagy fogad hatósági ellenőröket szívesen az otthonában. A jogszabályok alapján munkaidőben, a székhelyen kell elérhetőnek lennie a meghatározott iratoknak. Ez már komoly akadályt jelenthet abban is, hogy egy családtagunk, vagy ismerősünk ingatlanát jelöljük meg.
Marad tehát a bérlemény, ami ideális akkor, ha egy irodát szeretnénk üzemeltetni. Ha azonban több időt töltesz a székhelyen kívül, ez sem lesz megfelelő megoldás a számodra. Nehézségekbe ütközhetsz akkor is, ha az albérletedet jelölnéd meg, mivel a tulajdonos hozzájárulása szükséges a bejelentéshez.
Ezekre a problémákra tökéletes megoldás a székhelyszolgáltatás. De ennél még többet is kaphatsz.
Mit nyújt a székhelyszolgáltató?
Egy megfelelő szolgáltató mindent biztosít, hogy a jogszabályi kötelezettségeidnek maradéktalanul eleget tegyél. Nagyon fontos tudnod azonban, hogy a hiányosságokért kizárólag te vagy a felelős. Ha például az ellenőrzés során az iratok nem elérhetők, akár fel is függeszthetik az adószámod és ezzel a céged működését is. Ezért válassz megbízható székhelyszolgáltatót, hogy elkerüld az esetleges kellemetlenségeket.
A székhelyszolgáltatás tömören annyit tesz, hogy ha igénybe veszed a szolgáltatást, akkor a szolgáltató cég teljesít minden olyan kötelezettséget és előírást, amit a jogszabályok a székhellyel kapcsolatban előírnak. Ezért a székhelyszolgáltató elkészítteti és kihelyezi a cégtábládat. A jogszabályban előírt iratokat megőrzi. A beérkező postai küldeményeidet könyvelt formában átveszi és átadja neked. Ellenőrzés esetén képviseli a cégedet a hivatalos szervek előtt.
Székhelyszolgáltatást a csalók választanak?
Egyáltalán nem. A törvényes székhelyszolgáltatás igyekszik a visszaélések lehetőségét teljesen kizárni. Ezért fontos tudnod, hogy már a szerződéskötéskor ügyfél-átvilágítási eljárást kell lefolytatnia a szolgáltatónak. A székhelyszolgáltató ezt köteles megismételni, ha bármilyen gyanús körülményt észlel. Felmerülő jogsértés esetén meg kell tennie a szükséges bejelentéseket.
Mikor válassz székhelyszolgáltatást?
Ha kétségeid vannak afelől, hogy a székhelyre vonatkozó előírásoknak meg tudsz -e felelni, vagy akadályba ütköznél ez miatt a cégalapítás során, mindenképpen javasoljuk, hogy a székhelyszolgáltatást válaszd. Kifejezetten ideális kisebb vállalkozások számára, ahol a munkavégzés nem teszi lehetővé a székhelyen a folyamatos jelenlétet.
Válaszd a megbízható székhelyszolgáltatásunkat, amivel könnyebbé tesszük a vállalkozásod mindennapjait és nem kell tartanod az esetleges szankcióktól.